Rykkerprocedure

Rykkerprocedure for biblioteket på Sofiendalskolen.

Når børnene har lånt bøger på biblioteket, skal de selvfølgelig afleveres igen. Vi har derfor nogle helt klare regler, så vi sikrer os, at vores bøger bliver på skolen:

1. Der gives besked på Forældreintra, når forældrene skal tjekke elevernes lån. Er der tvivl, er det vigtigt at kontakte PLC med det samme.

2. Ser vi fra PLC, at børnene mangler at aflevere bøger,  sendes 1. rykker. Den næste rykker kommer efter ca. 14 dage med pris på de bøger, man skylder incl. et klargøringsbeløb på kr. 25 pr. bog. Er der tvivl, er det vigtigt at kontakte PLC

3. Efter yderligere 14 dages sendes en regning på bøgerne. Regningen opkræves gennem Aalborg Kommune. Hvis bøgerne dukker op, efter at regningen er sendt, tilhører bogen selvfølgelig den betalende.