Læring

Jeres indsats som forældre er afgørende – fra 0. kl. til 9. kl.

Kære forældre og elever på Sofiendalskolen.

Sofiendalskolens to læsevejledere har udfærdiget foldere til forældre og elever i henholdsvis 0. – 3. årgang, 4. – 6. årgang og 7. – 9. årgang.

Læsefolder 0-3 klasse

Læsefolder 4-6 klasse

Læsefolder 7-9 klasse

En god sprogudvikling og forudsætninger for en god læseudvikling etableres primært i hjemmet. For at en elev kan blive til en god læser, er det derfor vigtigt med en stabil og tydelig forældreindsats. Forældre er rollemodeller for deres barn, både når I taler, læser og skriver. Vi må derfor betone den afgørende betydning, I som forældre har for jeres barns sprog- og læseudvikling. At blive en god læser kræver opbakning, interesse, og at I dagligt og gennem hele skoleforløbet læser med barnet og er med til at sikre rammerne for barnets læsning.

I læsefoldrene er der nogle gode råd til, hvordan man bedst understøtter børnenes læsning hjemme.