Målet er at øge elevernes deltagelsesmuligheder i fagene dansk og matematik, og dermed hæve det faglige niveau. I dansk er der fokus på læsning og i matematik er der fokus på regnestrategier.
Målgruppen er de klasser, hvor testresultaterne fordrer ekstra indsats i hhv. dansk og/eller matematik.
Indsatser/tiltag
Co-teaching er et professionelt samarbejde mellem flere lærere/pædagoger i samme klasse.
Co-teaching giver mulighed for at organisere undervisningen på varierende måder, således at der er større mulighed for at den enkelte elev lykkes.
De forskellige undervisningsmetoder lægger op til, at eleverne er tættere på læreren/pædagogen og dermed tættere på hjælp. Derudover lægger co-teachingen op til en mere varieret undervisning, som kan øge elevernes motivation.
Rollefordeling og samarbejde
På Sofiendalskolen har vi et team, der varetager co-teaching som den primære opgave.
Lærerne er fordelt udfra kompetencer. Det vil sige, at teamet består af dansk-, matematik- og dsa-lærere, der hver især er tilknyttet hhv. indskoling, mellemtrin, udskoling og fokusklasser.
Evaluering og opfølgning
To gange om året, på en læringskonference (læse- og matematikresultater) , bliver klassernes faglige niveau evalueret. Ud fra denne data planlægges indsatsen for det næste halve år.