PLC - Pædagogisk Læringscenter

Sofiendalskolens PLC og bibliotek område

Hvem er vi?

PLC betyder “Pædagogisk Læringscenter”.

PLC består af Anne og Louise. Vi er begge på PLC ca. halvdelen af vores undervisningstimer. I den øvrige tid underviser vi i indskolingen.

Hvad og hvor er PLC?

På Storetorv, har vi netop har foldet os ud som et nyt æstetisk lærested. På PLC er der både plads til formidling, fordybelse, foredrag og inspiration. Vores mål er at rummet deles  ind på en måde, som både er afdelingsopdelt, -  dog med “snitflader” til aldersgrupperne, så det bliver helt legalt at bevæge sig rundt i litteraturen.

Vores vigtigste rolle er blandt mange, formidlingen: Vi formidler kulturtilbud, kurser til det pædagogiske personale og servicerer vores brugere med ny spændende litteratur, udlån og aflevering af bøger mm..

Udlån

Som elev vil du komme på biblioteket med din klasse og lærer én gang om ugen for at låne bøger, hvis du går i 0.- 6. klasse eller Sirius. Du må max låne 3 bøger i alt.

De store elever låner bøger individuelt. Det er muligt at opholde sig på PLC for at arbejde i timerne efter aftale med egen lærer.

Regler

Ja, vi ville ønske, at det ikke var nødvendigt, men...

Du skal gå roligt og tale stille på PLC.

Du skal behandle både PLC og bøgerne pænt - PLC skal holde i mange år.

Vi er interesserede i, at miljøet på PLC er roligt, kreativt og fordybende.

Hvis bøgerne ikke afleveres eller ødelægges

Hvis ikke bøgerne afleveres, eller de er ødelagte ved aflevering, skal de erstattes.

Det er derfor vigtigt, at I hjælper jeres barn eller unge menneske, så der er styr på bøgerne.

Det er jo surt at skulle betale for bøger, der er forsvundet.

Der kommer et par gange om året information på forældreintra om, at I skal tjekke jeres barns lån.

Lad os hjælpe hinanden. Både børn og unge elsker, når der er styr på bøgerne- det gør vi også :-)

De bedste hilsner

Anne og Louise