Grundfortælling

SOFIENDALSKOLEN
- EN SKOLE MED AMBITIONER FOR FREMTIDEN

Sofiendalskolen er folkets skole. En glad, åbensindet og videbegærlig skole hvor der i samspil med vores klare værdi omkring ordentlighed er højt til loftet. Et sted hvor man indgår som en del af et forpligtende fællesskab uanset om man er elev, medarbejder eller forælder.

Sofie betyder visdom. En visdom vi dyrker og styrker gennem nærværende, ambitiøse og faglige læringsfællesskaber, hvor vi møder hinanden og vores omverden med nysgerrighed. Gennem lokal forankring og med bevidsthed om, at verden og livet er større end den enkelte, bliver forskellighed en styrke. Vi samarbejder med lokale, nationale og globale kræfter - det skaber udsyn, indblik og læring.

Sofiendalskolen er stedet hvor vi dannes og hvor vi hilser det velkendte og det nye velkomment. Vi er en traditionsbunden skole, som samtidig har blik for fremtiden. Vores faglige finger er konstant placeret på pulsen og det betyder, at vi er gode til at opfinde nye måder at gå i skole på. Vi tror særligt på, at vores elever bliver klædt ekstra godt på til livet, ved at vi er på forkant med fremtidens teknologier. Fra en solid base står vi forrest i køen til at afprøve nye tiltag nár samfundet ændrer sig og nye forventninger gør sig gældende til fremtidens arbejdskraft.

I skolelivet skaber vi selvstændige børn og unge med mod og lyst til livet og vi arbejder hele tiden for, at den enkelte elev skal blive endnu dygtigere og endnu bedre. Vi sætter trivsel højt på dagsordenen og støtter, inspirerer og motiverer vores elever til at nå nye højder.

På Sofiendalskolen gør vi os umage! Det gælder elever, medarbejdere og forældre. Ingen kan alt, men alle kan noget. Det ved vi og det elsker vi! På baggrund af en høj faglig integritet, møder vi hinanden med åbenhed, venlighed og hjælpsomhed, men også med ærlighed når noget er svært.

På Sofiendalskolen kigger vi hinanden i øjnene, og vi kigger ud på verden og dens mangfoldighed. "Når alle er forskellige er ingen anderledes" definerer vores fællesskab og på Sofiendalskolen er vi der for hinanden og vi passer på hinanden - i og udenfor skoletiden. Altid!

På Sofiendalskolen skaber vi fremtiden - og vi elsker det!